|
4 min., 45 sec.
|
Programs
Latest program rundownComing up:
Latest Features:
May 17, 2013 | NPR ·
May 17, 2013 | NPR ·
May 17, 2013 | NPR ·
Latest program rundownComing up:
Latest Features:
May 18, 2013 | NPR ·
May 18, 2013 | NPR ·
May 18, 2013 | NPR ·
Latest Saturday rundownWE Saturday Feature
May 18, 2013 | NPR ·
Latest Sunday rundown
WE Sunday Feature
caffeine
May 9, 2013 — No caffeinated chew for you! The Wrigley Company pulled its Alert Energy caffeinated gum off the market after the product roused concern from the Food and Drug Administration.
Comments |
Apr 30, 2013 — Wrigley's new caffeinated gum has raised eyebrows at the FDA, which is worried about the potential health impacts on children and teens.
Comments |
Apr 26, 2013 — Historians tell us that caffeine in coffee helped Western civilization "sober up" and get down to business. Now scientific research shows that at low doses, caffeine improves performance on mental tasks, especially in people who are already tired.
Comments |
Mar 13, 2013 — Can eating a banana counter the effects of being over-caffeinated? That's a claim that's been circulating around blogs recently. Some baristas swear by it, but we talked to a scientist who explains why it just isn't true.
Comments |
Mar 7, 2013 — Feeding on flowers with caffeinated nectars gives bees a memory boost, new research shows. Turns out, other studies have found humans can get a similar boost in short-term memory with caffeine — if they're exhausted.
Jan 22, 2013 — A new report says the number of ER visits involving caffeine-laced energy drinks doubled from 2007 to 2011. Many of those visits involved patients who combined the drinks with alcohol and other drugs, intensifying the effects. Manufacturers say there's no proof the drinks are to blame.
Comments |
Jan 9, 2013 — A chemical analysis funded by the Defense Department finds that some dietary supplements contain far more caffeine than the amount listed on their labels. Other energy-boosting supplements contain less caffeine than the labels claim.
Comments |
Dec 17, 2012 — Are we getting "Jack'd"? A surge in new caffeine-containing foods leads to new questions about just how much caffeine we're getting in our daily lives. Some advocates are calling for labeling, and they raise concerns about children's and teens' consumption.
Nov 19, 2012 — Endurance athletes often turn to the same stimulant that gives your morning cup of joe its jolt: caffeine. They're increasingly using caffeinated gels and drinks when they compete. But how much is too much?
May 16, 2012 — Journalists seem to love writing about scientific studies on coffee and wine, and we're no exception. The latest is that a big new study finds people who drink two or three cups of coffee a day may cut the risk of dying from certain diseases, but scientists don't really know why.


on:














